04

jul.

La importància de l'esmorzar

La importància de l'esmorzar dins de la nostra dieta

Diuen que l'esmorzar és l'àpat més important del dia. Aquesta frase l'hem escoltat infinites vegades i pràcticament ens la sabem de memòria, però sabem si és realment certa?

Segons els experts l'esmorzar hauria d'aportar entre un 20 i un 25%  de les calories que es consumeixen cada dia, així que òbviament ens trobem davant d'un àpat important, especialment tenint en compte que en les (aproximadament) 8 hores anteriors no hem ingerit res. En un principi esmorzar ens ha de permetre tenir suficient energia per a estudiar o treballar correctament tot el matí, sense passar gana fins a l'hora de dinar.

Tant pels nens com pels adults l'esmorzar és un àpat fonamental. De fet si no s'esmorza bé és normal sentir-se cansat o sense forces i energia. Això és degut al fet que el cos, tot i està adormit, gasta menys energia durant el dia i també necessita carregar-se de nou al despertar-se.

 

No obstant la importància de l'esmorzar no recau en l'únic fet de menjar alguna cosa just aixecats, sinó que depèn del tipus de menjar que s'ingereix. El primer àpat del dia per tal que sigui ideal i perfecte hauria de contenir 3 grups d'aliments: cereals, fruita i fonts de proteïnes i calci proporcionen energia gràcies al seu alt contingut en midó a més de vitamines, i sobretot fibra, element essencial per posar en marxa el nostre cos. Les fruites ens aporten minerals importants amb un percentatge molt elevat d'aigua i vitamines que ajuden el nostre cos a hidratar-se i eliminar les toxines acumulades durant la nit. L'últim element imprescindible per a un esmorzar equilibrat són les proteïnes, com els embotits magres que aporten energia i la força necessària per iniciar el dia. Si et preocupa el consum de grasses a l'esmorzar, has de saber que (sempre que no t'excedeixis) el consum de grasses en aquest moment del dia és inclús saludable, ja que preveu l'obesitat abdominal. Si la grassa és d'origen natural, com la poca quantitat que contenen els embotits Mitjans, el cos l'absorbeix millor i ajuda a l'organisme a estar preparat per digerir els aliments durant la resta del dia.

 

És important que combinis diferents embotits, ja que, com tots els aliments, no és bo abusar d'un mateix tipus. Per exemple, alguns dies pots esmorzar productes amb un nivell de grassa molt baix com és el gall d'indi, que és cardiosaludable i ens ajuda a protegir la salut del nostre cor, a més que ens proporciona alts nivells de ferro i vitamina B i en canvi, altres dies pots apostar per embotits més calòrics com el fuet, que conté hidrats de carboni i proteïnes d'energia instantània. A Mitjans habitualment recomanem les nostres especialitats de gall d'indi per a tots aquells que aposten per complement proteic més baix en grassa, ja que al seleccionar les nostres peces d'una a una i cuidar molt la seva elaboració, no només són saludables sinó que a més són gustoses. Per una altra banda els nostres embotits curats també tenen cabuda dins de l'esmorzar ideal. Elaborats segons les receptes transmeses des dels nostres besavis, creem els nostres fuets, llonganisses i secallones més sanes i gustoses, mantenint sempre aquell toc tradicional que tant caracteritza els productes Mitjans i tant ajuda a començar el dia amb bon peu i millor sabor de boca.

 

Si et pares a pensar, hi ha alguna cosa millor que esmorzar un bon pa amb tomàquet acompanyat d'uns talls d'embotit i alguna peça de fruita? Els estudis conclouen que l'esmorzar equilibrat és el que incorporar tots els elements dels esmorzars tradicionals. Apostem sense dubte pels clàssics per començar bé el dia! La barreja del millor sabor amb els productes més saludables.