25

jul.

Hora de picar: Et ve de gust un piscolabis?

Hora de picar: Et ve de gust un piscolabis? Una de les llegendes que corren entre aquelles persones que estan a dieta o que volen aprimar-se és que els piscolabis o snacks engreixen. Si és ben cert que picar entre hores pot ser perjudicial (com també ho és fer una dieta no equilibrada o abusar de certs tipus d'aliments), si se sap com fer-ho correctament pot ajudar inclús a què ens aprimem. 

 

Els piscolabis són com tots els àpats: sans si es consumeixen amb moderació i equilibradament. La majoria dels nutricionistes no prohibeixen els piscolabis sinó que recomanen picar dos cops al dia, ja que són menjars que permeten aguantar sense gana entre els 3 grans àpats del dia (esmorzar, dinar i sopar), tot i que sempre s'han de seguir unes normes bàsiques: els snacks han de ser saludable, les racions molt estrictes (200 calories per Snack), picar després de fer exercici per tal que els músculs es recuperin bé, acompanyar els aliments amb aigua, combinar nutrients, consumir aliments naturals (fruita, làctics, embotits...) fugint sempre de les màquines expenedores i tenir ben clar que és un hàbit saludable.

 

Arribats aquest punt pot ser que et demanis: Quin tipus de piscolabis hauria de menjar?.  Depenent de la situació i de l'hora del dia poden variar. Com hem comentat és important menjar 5 cops al dia, comptant 2 snacks, i sempre cal apostar pels snacks saludables.

Hi ha quatre tipus de piscolabis saludables recomanats pels experts que t'ajudaran a matar la gana sense engreixar. En primer lloc els piscolabis basats en fruita fresca, ideals per prendre a mig matí, ja que són una font elevada de vitamines amb propietats antioxidants. Es recomana prendre fruita de temporada i que sigui fàcil de transportar de casa a la feina i viceversa (poma, pera, plàtan, fruits secs...).

En segon lloc els piscolabis de productes làctics desnatats o semidesnatats. Iogurts i productes de soja combinats amb fruita són un bon Snack per a qualsevol situació. El formatge pot ser també una bona opció, però ha de ser fresc o semi gras. Els piscolabis basats en vegetals són uns dels més sans a l'hora de picar. Algunes verdures i hortalisses poden ser el piscolabis perfecte i són ideals per ingerir durant l'estiu, quan es necessita més menjar fresc. Els pots combinar en un tupper o incloure-les en un sandvitx si ho prefereixes.

L'últim tipus de snack saludable recomanat són els piscolabis basats en embotits. En aquest últim tipus és necessari evitar embotits més grassos com per exemple el xoriç. Hi ha productes molt saludables dins de l'àmplia gamma d'embotits. Per l'hora de picar des de Mitjans sempre recomanem productes lleugers i amb grassa com el nostre assortiment de gall d'indi, el pernil cuit o els embotits tradicionals curats, productes d'alta qualitat i que ajuden al teu cos a mantenir la línia.

 

Recorda sempre que quan vulguis picar alguna cosa pots fer-ho, però sempre sense abusar-ne i menjant productes naturals com els recomanats en aquest article. Els piscolabis no són un enemic per la teva dieta, sinó al contrari, poden ajudar a fer que aquesta sigui més efectiva.