30

ag.

Consells per introduir l’exercici en el teu dia a dia

Introduir l'exercici a la teva vida

El ritme de vida accelerat que portem comporta que sovint deixem de banda un estil de vida més sa i equilibrat en què l’exercici físic queda relegat en un segon pla.

 

Segons ens constata un estudi realitzat per l’Hospital de la Cerdanya juntament amb la Facultat de Medicina de Girona, l’activitat física moderada almenys 20 minuts al dia i realitzada 3 cops per setmana, redueix un 31% el risc de mortalitat i preveu fins a 15 malalties.

 

Fer una activitat física de manera regular i sistemàtica és una pràctica beneficiosa per a la prevenció, el desenvolupament i al mateix temps és un determinant favorable per la presa de decisions de la nostra vida quotidiana. El benestar mental, la millora de la memòria, la rapidesa d’idees o la millora de l’autoestima són alguns dels beneficis que comporta la introducció de l’exercici al nostre dia a dia.

Totes les activitats físiques s’han d’iniciar o bé reprendre’s, per exemple, després d’un llarg període d’inactivitat, de manera progressiva i adaptades sempre als objectius d’un mateix. No s’ha d’oblidar que la intensitat de l’exercici dependrà sempre, entre altres factors, de la nostra condició física.

 

A vegades la manca de temps, la motivació, la condició econòmica o el nostre estil de vida poden ser frens a la introducció de l’exercici físic a la nostra activitat diària.  

Per evitar portar una vida sedentària pots provar d’introduir petits canvis diaris que et permetran sentir-te molt millor amb tu mateix. Aquests canvis seran possibles, sempre i quan comptem amb la predisposició i la constància com aliades per a la introducció progressiva de l’exercici. Abans de començar a prendre nota cal recordar que aquests canvis no requereixen massa temps i són perfectament compatibles amb el nostre dia a dia.

 

·   Utilitza les escales en comptes de l’ascensor. Pujar escales és un exercici saludable, requereix poc temps i a vegades pujar pot ser més ràpid que esperar l’ascensor.

·   Amaga la panxa mentre esperes a la cua del supermercat o la de l’autobús, mantenint les cames i esquena rectes. Un cop tinguis aquesta postura, amaga la panxa cap a dins, inspira i expira l’aire comprimit amb la zona lumbar relaxada.

·   Baixa una parada abans de l’autobús i camina uns minuts més fins a casa, o vés a la feina amb bicicleta. Caminar o anar amb bicicleta són una de les millors formes per iniciar una rutina d’exercicis, ja que ajuden a exercitar els músculs i a cremar calories.

·  Fes la compra i porta una bossa a cada mà caminant sempre amb l’esquena recta per tal d’evitar dolors d’esquena .

·  Cuida la higiene postural a la feina i realitza un mínim de 10 minuts diaris d’estiraments: previndràs així el dolor d’esquena i guanyaràs en benestar. Una correcta posició a l’estar assegut pot disminuir també el risc de patir lesions degeneratives a la teva columna.

·   Dorm un mínim de 7-8 hores diàries i procura anar a dormir sempre a la mateixa hora. És important que el teu son sigui de qualitat per tal que et sentís ben descansat un cop aixecat.

·   Beu aproximadament uns dos litres diaris d’aigua. Una hidratació correcta millora l’elasticitat de la pell i ajuda als ronyons a realitzar amb més eficàcia la seva funció. Porta sempre a sobre una botella d’aigua per hidratar-te entre hores i a la feina no oblidis beure amb regularitat.

·   Fes exercici amb amics. Probablement et farà menys mandra si fas l’activitat amb una altra persona, ja que l’objectiu pot ser més fàcil d’aconseguir.

· Fes estiraments abans i després de l’activitat física. Prepara els teus músculs abans d’entrenar per afrontar correctament l’exercici, i no oblidis tampoc d’estirar després de l’activitat física per tal de relaxar-los. 

· Varia la teva rutina. Un dia pots caminar, un altre dia fer peses, exercicis a casa o qualsevol altra activitat que et motivi. Si segueixes una disciplina i ets constant durant un temps veuràs com l’exercici es converteix en una activitat relaxant i divertida que et permetrà mantenir la forma.  

·   Fes cinc àpats al dia sense oblidar sobretot un esmorzar complet i un sopar lleuger. Una de les principals raons per les quals és important fer cinc menjars al dia és perquè si només mengéssim tres vegades, estaríem deixant passar massa temps entre àpats. Els piscolabis, si es consumeixen amb moderació i equilibri, ens poden permetre aguantar sense gana els tres grans àpats del dia.

 

Aquests són alguns dels consells que pots seguir per tal d’introduir l’activitat física al teu dia a dia d’una manera fàcil i sense que et suposi un gran esforç. Recorda que tenir una vida més sana i equilibrada ens pot permetre sentir-nos millor amb nosaltres mateixos i gaudir més fàcilment de la vida.