18

oct.

Aliments imprescindibles per una tardor saludable

Ens trobem en plena tardor, l'estació de l'any més apreciada pels amants dels bolets i les castanyes, la carabassa i les primeres collites de verdures, aliments ideals per combatre el fred. Sovint però quan arriba el moment de posar-nos als fogons, ens falten idees i recursos per aprofitar al màxim els aliments propis de cada estació.

Tot seguit et farem un recordatori d'aquells aliments de tardor que et permetran mantenir una dieta saludable i variada per combatre els primers refredats de la temporada, afrontar amb energia l'accelerat ritma de vida i la reducció de les hores de sol.

 

Començarem per la carabassa, un dels aliments de temporada més aconsellables per consumir durant la tardor gràcies a les propietats que ens aporta per a l’enfortiment del sitema immunitari. Conté minerals i vitamines, és un aliment antioxidant i ric en fibra soluble, i molt beneficiosa pels nostres budells.

 

Juntament amb la carabassa trobem els bolets, uns aliments molt apreciats a la nostra cuina tant al moment de buscar-los, com a l’hora de cuinar-los gràcies a les variades possibilitats que tenen als fogons. Són l'acompanyament ideal per als risottos, pastes, carns o truites entre d'altres. A més es tracta d'un aliment ideal per regular el nostre sistema immunitari, el nivell de colesterol o la tensió arterial. A Mitjans som conscients de l'estima cap als bolets i els oferim amb un fondant irresistible de foie-gras amb boletus que trobareu a la nostra secció de patés gastronòmics. I entre el nostre variat sortit de fondants us oferim també el fondant de foie-gras amb pernil d'ànec i figues. Les figues també són una fruita excel·lent per prendre durant la tardor, ja que contenen antioxidants i són riques en fibres.

 

Quan parlem de tardor, però ens és inevitable pensar de la festa de la Castanyada i els seus productes més populars, les castanyes i els moniatos. Les castanyes, menys calòriques que els fruits secs i amb menys grasses, destaquen per ser una excel·lent font de minerals. El moniato és ric en hidrats de carboni i pels nutrients que ens aporta és ideal per la dieta de nadons, esportistes o aquelles persones amb molt de desgast energètic.

 

Si ens endinsem en el món de les verdures, a partir d'octubre podem comprar les primeres carxofes i cols de Brussel·les, i si esperem al mes de novembre, ja podem consumir de ple verdures de tardor com les bledes, els espàrrecs verds i el fonoll.

 

 

Un cop fet aquest petit recordatori només et queda posar en pràctica receptes pròpies de tardor que continguin alguns d'aquests aliments. A Mitjans ens agrada treballar amb producte fresc i de temporada, i és per aquesta raó que podeu gaudir de molts productes que contenen aliments típics de cada estació. El paté de castanyes, els fondants de ceps o combinats amb figues poden ser una bona proposta per gaudir encara més de la tardor!